Northbaze Distribution lanserar strategiskt samarbete med Elkjöp Nordic.

Göteborg, 19 november, 2021 – Northbaze Distribution AB, lanserar strategiskt samarbete med Elkjöp Nordic för att exponera JAYS fulla sortiment i Elkjöp’s butiker samt online över hela Norden.

En del av Northbaze Distribution’s strategi inom affärsområdet Audio som leds av varumärket JAYS är att etablera sig själva hos de största aktörerna i Norden. Det har Northbaze nu lyckats med i och med lansering av varumärkets fulla sortiment i Elkjöps butiker i Norden. Produkterna som består av hörlurar och högtalare kommer att exponeras via exklusiva displayer i ca 40 av Elkjöps butiker men även i ordinarie butiksyta i samtliga ca 300 butiker runt omkring i Norden.

Elkjöp är Nordens största butikskedja inom konsumentelektronik och har sedan 1962 vuxit till fler än 10 000 medarbetare i Norden. I Sverige heter butikerna Elgiganten och första butiken öppnades 1994. Sedan dess omsätter man nu ca 13 miljarder kronor där ca 3200 personer arbetar.

"Eljöp är det finaste man kan nå inom branschen för konsumentelektronik. Med detta samarbete kommer vi ha möjlighet att tillsammans med Elkjöp marknadsföra våra produkter och varumärke i en större utsträckning än tidigare", säger Henrik Andersson, VD på Northbaze Group.

Northbaze har levererat produkter till Elkjöp under året och intensifieras nu och under nästa år i och med installation av unika displayer samt mer butiksyta.

Henrik Andersson, CEO
Mobile: +46 761 99 35 55
Email: henrik.andersson@northbazegroup.com

Northbaze Group i korthet (Publ)
Northbaze Group grundades 2006 och har under åren utökat sin målbild till en affärsidé som är att utveckla och ta fram innovativa och funktionella produkter inom audio, IT- och mobiltillbehörsområdet för att förenkla och förbättra människors upplevelse av mobila enheter samt brygga samman människors liv med dagens teknik. Genom att vi kontrollerar tillverkningen och har ett nära samarbete med marknaden kan vi förfina nuvarande varumärken och utveckla kompletterande varumärken för att anpassa oss till ett ständigt föränderligt landskap och marknadsbehov av nya smarta lösningar för att förenkla människors liv i en föränderlig och alltmer teknisk värld.

Visionen är att skapa enkelhet i människors alltmer tekniska liv genom att erbjuda smarta och funktionella ljud produkter och IT-tillbehör.