Jays expanderar i Polen och firar med världens största party på Ultra Music Festival i Warszawa

Den svenska hörlurstillverkaren Jays AB (publ) fortsätter sin expansion i Europa och kan nu presentera två nya samarbeten. Samtidigt med offentliggörandet av en ny distributör för den polska marknaden, Horn Distribution, lanserar man också ett samarbete med Ultra Music Festival, den 13-14 juli i Warszawa.

Ultra Music Festival Poland 2012

Stockholm, 2012-06-05 12:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Ultra Music Festival, kallat för världens största party, landar i Warszawa, Polen den 13-14 juli tillsammans med svenska JAYS. UMF är en av de främsta festivalerna för elektronisk dansmusik och har arrangerats i Miami under 14 år och lockade senast hela 200 000 besökare. Festivalen möter nu Europa för allra första gången och gör det med besked. Artistuppbådet är det överlägset största någonsin i Polen, med namn som Tiesto, Avicii, Steve Angello & Sebastian Ingrosso (Swedish House Mafia), Above & Beyond, Afrojack, Carl Cox och många fler. Man har dessutom nyligen krönt festivalen med en mycket exklusiv konsert med legendariska gruppen Kraftwerk. JAYS kommer att representeras på Ultra Music Festival i videon till festivalens egen hymn, med försäljning på plats, signerings-sessioner och närvaro i nationella medier i en rad olika aktiviteter knutna till festivalen.

Jays firar inte bara alliansen med Ultra Music Festival, utan också sitt nya samarbete med den polska distributören Horn Distribution. Horn grundades 1991 och har lång erfarenhet av starka varumärken inom elektronik.

– Vi är mycket glada och entusiastiska över denna möjlighet att expandera ytterligare på den polska marknaden tillsammans med Horn Distribution, säger Rune Torbjörnsen, VD Jays AB (publ). Och vad kan väl vara bättre än att lansera detta samarbete med ytterligare en allians, nämligen Ultra Music Festival. Festivalen i Warszawa är ett nytt och innovativt steg i framkant av utvecklingen och passar väl med vad vi själva är som bolag. Det är ett humant och autentiskt event baserat på glädje, musik och passion och äger dessutom rum i en dynamisk region, i hjärtat av en mycket intressant och växande marknad inom räckhåll för inte mindre än 21 länder. Detta ger oss en verkligt stark start i vårt samarbete med Horn på den polska marknaden.

www.umfpoland.com

Rune Torbjörnsen, VD Jays AB (publ)

Mobil: +46 (0)733-730 770

E-mail: rune.torbjornsen@jays.se