Jays förstärker musikupplevelsen med JAYS Curves

Den svenska hörlurstillverkaren Jays AB (publ) lanserar under november appen JAYS Curves, som med ljudteknik från Dirac Research på ett revolutionerande och nyskapande sätt radikalt förstärker den musikaliska upplevelsen för användare av kritikerrosade t-JAYS Four.

Stockholm, Sverige, 2012-10-19 10:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Sedan tidigare är man van vid att öronen tar vid där hårdvaran slutar, men nu tar Jays ljudet ytterligare ett steg närmare lyssnarens hjärta med en ännu starkare och mer nyskapande musikalisk upplevelse. JAYS Curves är en nyutvecklad app som med hjälp av den digitala ljudteknologin Dirac HD Sound levererar en optimerad ljudupplevelse genom att skapa en extremt förfinad frekvenskurva, skräddarsydd för t-JAYS Four. Applikationen är utvecklad tillsammans med svenska Dirac Research som tidigare arbetat med utvecklandet av innovativa ljudteknologier för varumärken som Naim™, Bentley™, BMW™ och Rolls Royce™ och som nu för första gången arbetar med en hörlurstillverkare. Appen som utvecklats specifikt för t-JAYS Four iPhone kommer att vara kompatibel med iPhone samt iPod Touch med iOS 5.0 och senare. JAYS Curves kommer att finnas tillgänglig i Apple App Store för 22 kronor.

– Vi arbetar kontinuerligt för att möta marknadens krav på ökad kvalitet och det är en mycket stor del av vårt uppdrag, säger Peter Cedmer, produktchef på Jays AB (publ). Ljudteknologin från Dirac är alldeles för bra och alldeles för stark för att inte erbjudas vår dedikerade och musikintresserade publik. Tillsammans med Dirac bryter vi nu ny mark för vårt koncept Mobile Music som ytterligare stärker vårt erbjudande för t-JAYS Four, med en app. som är den första i sitt slag och som inte bara är en generisk ljudeffekt, Vi är övertygade om att de som prövar JAYS Curves kommer att dela vår fascinerade mening om en helt ny uppfattning av ljud.

– Det har varit ett spännande arbete att utveckla denna skräddarsydda app tillsammans med Jays, säger Mathias Johansson, VD på Dirac. Vi tycker att de produkter som Jays utvecklar lämpar sig mycket väl för att ge rättvisa åt vår teknologi, som vi nu får förmånen att presentera tillsammans i appen JAYS Curves.

www.jays.se/curves

Rune Torbjörnsen, VD Jays AB (publ)
         Mobil: +46 (0)733-730 770
         E-post: rune.torbjornsen@jays.se