Jays i exklusivt samarbete med Frequency Telecom för Storbritannien

Den svenska hörlurstillverkaren Jays AB (publ) utvecklar nätverket av distributörer i Europa med konceptet Mobile Music, allra senast på den brittiska marknaden med Frequency Telecom som sin nu exklusiva distributör.

Frequency Telecom

Stockholm, Sverige, 2012-06-14 16:52 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Den svenska hörlurstillverkaren Jays AB (publ) expanderar nu ytterligare på den brittiska marknaden och inleder ett exklusivt samarbete med Frequency Telecom. Frequency grundades 2002 och är en av de snabbast växande brittiska distributörerna inom mobil telefoni och representerar för närvarande märken som Motorola och HTC. Man kommer nu att fortsätta sitt samarbete med Jays i en stark position som dess exklusiva distributör på en marknad där man tidigare har säkrat Jays samarbeten med Dixons Travel och Orange/T-Mobile, Storbritanniens ledande mobiloperatör.

– Vi är mycket nöjda över att nu gå vidare och utveckla vårt samarbete med Frequency Telecom som vår exklusiva distributör för Storbritannien, säger Rune Torbjörnsen, VD Jays AB (publ). De har under det senaste året som vi har arbetat tillsammans visat att de kan optimera och mycket väl förvalta den exklusiva rätten att distribuera våra produkter på den brittiska marknaden. Vi ser mycket fram emot att tillsammans med Frequency sprida våra prisbelönta, svenska och innovativa musikaliska produkter.

Rune Torbjörnsen, VD Jays AB (publ)
         Mobil: +46 (0)733-730 770
         E-mail: rune.torbjornsen@jays.se