JAYS på turné med Kingsize Magazine

Hörlurstillverkaren Jays AB (publ) har ingått avtal om partnerskap med livsstils- och musikmagasinet Kingsize Magazine för samarbete vid events över hela Sverige under sommarsäsongen 2012.

Kingsize Magazine

Stockholm, 2012-06-01 16:30 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

JAYS och Kingsize Magazine kommer att följas åt under turnén ”Summer of Love 2012” med femton stopp över hela Sverige, från Luleå i norr till Malmö i söder, vid sidan om andra gemensamma aktiviteter under perioden juni till september. Samarbetet inleddes med Jay-Z och Kanye Wests ”Watch The Throne Afterparty” på Café Opera, vid stjärnornas besök i Stockholm i veckan.

Kingsize Magazine startades 2004 och är Skandinaviens största hiphop-magasin och ges ut på både svenska och norska, med fokus på mode, dans, spel, sport och skvaller, allt med en gedigen och autentisk musikalisk kärna. Kingsize anordnar även kvalificerade events och klubbturnéer i Sverige och Skandinavien.

– Vi ser fram emot denna möjlighet att inleda ett samarbete med en av de allra största och bästa kanalerna för urban kultur som vi har i Skandinavien, säger Rune Torbjörnsen, VD Jays AB (publ). Vi vet att våra produkter har en stark position i målgruppen och inte minst att vi tillsammans med Kingsize garanteras ett högkvalitativt, kreativt och spännande samarbete med avsevärd täckning över hela Sverige.

www.kingsizemagazine.se

Rune Torbjörnsen, VD Jays AB (publ)
         Mobil: +46 (0)733-730 770
         E-mail: rune.torbjornsen@jays.se