JAYS tar Mobile Music till Taiwan

Den svenska hörlurstillverkaren Jays AB (publ) har sedan tidigare en stark närvaro i Asien och stärker nu detta ytterligare med ett kraftfullt insteg i Taiwan, tillsammans med den betydande distributören inom telekom, E-Sentra.

Stockholm, Sverige, 2012-12-17 13:01 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Den svenska hörurstillverkaren Jays AB (publ) har med sitt koncept Mobile Music på senare tid mött ett allt varmare mottagande i Asien och marknaden tillhör nu en av bolagets allra mest dynamiska. Taiwan betraktas av många som en mycket viktig teknologisk och kulturell knutpunkt för Asien. Jays har nu tecknat ett avtal gällande hela produktlinjen med den ledande distributören E-Sentra, representerade i ett nätverk om 3000 butiker, och som sedan tidigare hanterar ett antal premiummärken. Produkter från JAYS är redan nu placerade i flaggskeppsbutikerna för HTC och Samsung och hos ett stort antal Apple Premium Resellers. Samarbetet är påbörjat och avses växlas upp ytterligare under inledande delen av 2013.

– Vi är mycket nöjda med detta avtal och djupt imponerade över vad E-Sentra har lyckats åstadkomma på så pass kort tid, säger Rune Torbjörnsen, VD Jays AB (publ). Vi har länge funnits tillgängliga i Asien och har redan lyckats etablera en ledande position för vårt passionerade, svenska och innovativa förhållningssätt med våra produkter inom ramen för Mobile Music. Nu har vi en fantastisk chans att i samarbete med de allra bästa kunna bygga en stadig, varaktig och långsiktig position för JAYS på denna marknad.

www.esentra.com.tw

Rune Torbjörnsen, VD Jays AB (publ)
         Mobil: +46 (0)733-730 770
         E-mail: rune.torbjornsen@jays.se