Jays vinner hyllplats hos FNAC i Frankrike

Svenska hörlurstillverkaren Jays AB (publ) fortsätter sin expansion på deneuropeiska marknaden. Bolaget har i dagarna, efter några månadersprovförsäljning, vunnit ordinarie hyllplats hos Frankrikes största detaljistinom underhållning och elektronik, FNAC. Större delen av Jays produktlinje finnsnu till försäljning både on-line och i kedjans 81 butiker över Frankrike.Franska FNAC startade 1954 som en sammanslutning av konsumenter medmålsättningen att tillhandahålla elektronik till resonabla priser och har sedandess vidhållit sina humana ideal. Man har gjort sig kända för sina krav på högkvalitet på de produkter man åtar sig att sälja. FNAC främjar även en kulturelldialog med årligen återkommande diskussionsforum med världskända deltagare. Idagbedriver man försäljning i Frankrike, Belgien, Brasilien, Grekland, Italien,Portugal, Spanien, Schweiz, Marocko och Taiwan, med totalt 207 butiker.Produkterna a-JAYS One, a-JAYS One+, a-JAYS Three, a-JAYS Four och v-JAYS säljsnu både i butik och on-line sedan några veckor. Resultaten visar på en godgenomförsäljning, där a-JAYS One redan från start blivit en bästsäljare.   – Det känns extra spännande att vi nu ges möjlighet att utvecklakonceptet Mobile Music även i Frankrike, med en ledande europeisk detaljist somFNAC. Det är ett modernt bolag som delar våra grundläggande värderingar gällandehög kvalitet och ett humant anslag, säger Rune Torbjörnsen, VD Jays AB (publ).Jays vision består i att tillhandahålla bästa tänkbara ljud till största möjligaantal människor globalt. Vi stärker i och med detta vår närvaro i Europa på denviktiga och kulturellt mycket medvetna franska marknaden, vilket passar vårtvarumärke väl.För mer information, vänligen kontaktaRune Torbjörnsen, VDJays AB (publ)Mobil: +46 (0)733-730 770E-post:rune.torbjornsen@jays.seJays AB (publ) develops designs and produces earphones and equipment forportable media players. Jays supplies high quality products, aimed to providethe user with maximum sound experience. Jays passion is the quest for theperfect sound – the sound that affects and inspires user’s body and soul. Thecompany is listed on NASDAQ OMX First North, expanding rapidly and its productsare being sold in more than 25 countries worldwide.