Jays expanderar i Norden & Baltikum tillsammans med 20:20 Mobile

Den svenska hörlurstillverkaren Jays AB (publ) befäster nu sin starka position på den nordiska marknaden och expanderar ytterligare genom ett exklusivt samarbete med 20:20 Mobile, en av Nordens ledande distributörer inom telekom. Förutom en stärkt distribution på redan befintliga marknader lägger man nu också Finland och Danmark, samt de baltiska länderna till sitt territorium.

Stockholm, Sverige, 2013-06-17 08:52 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Den svenska hörlurstillverkaren Jays AB (publ) har under flera år framgångsrikt toppat försäljningslistorna i Norden med sina produkter och står nu inför en betydande expansion av sin distribution omfattande bättre kanaler och flera länder. Genom ett exklusivt avtal med 20:20 Mobile väljer man nu att arbeta med en enda distributör som kommer att representera Jays hela produktlinje, inklusive den kommande a-JAYS Five, i Norden och Baltikum. Förutom en starkare position i Sverige och Norge får man således nu möjlighet att etablera en kontinuerlig och långsiktig närvaro i Danmark och Finland samt på tillväxtmarknaderna Estland, Lettland och Litauen.

– Det har skett en dramatisk förändring i vår bransch de senaste åren. Konsumenten ställer idag högre krav på kvalitet och funktionalitet och är villig att lägga mer pengar på hörlurar som uppfyller kraven, säger Rune Torbjörnsen, VD Jays AB (publ). Vi är övertygade om att vårt långsiktiga samarbete med 20:20 Mobile möter marknadens förväntningar med vår nya och banbrytande produktserie a-JAYS Five för plattformarna iOS, Windows och Android. Jays får nu en möjlighet att dela med sig av en stark musikalisk upplevelse för alla smartphone-användare i hela Norden tillsammans med 20:20 Mobile.

– JAYS kompletterar 20:20 Mobiles produktstrategi väl - där kvalité, innovation, och närhet till marknaden är i fokus. Tillsammans med 20:20 Mobile kliver Jays in på nya marknader. Ambitionen är att vi gemensamt skapar samma positiva utveckling och upplevelse som Jays har i de länder där de redan nu finns representerade, säger Fredrik Rudberg, VD 20:20 Mobile. Vi tror på en fortsatt stark försäljningsutveckling av hörlurar. Allt fler användare inom alla åldersgrupper använder idag sin mobiltelefon som sin primära media- och kommunikationsenhet. Vi ser fram emot detta samarbete och ska ömt vårda förtroendet som Jays exklusiva partner i Norden och i de Baltiska länderna,
avslutar Fredrik Rudberg.

Rune Torbjörnsen, VD Jays AB (publ)
         Mobil: + 46 (0)73 - 373 07 70