Jays inkluderar alla med nya a-JAYS Five i ett nytt koncept; Världens första hörlur i tre versioner för iOS, Windows och Android

Den svenska hörlurstillverkaren Jays AB (publ) lanserar under sommaren den helt nyutvecklade modellserien a-JAYS Five. Den lanseras som första hörlur i världen med fokus på smartphones, individuellt anpassad i utseende och full funktion för plattformarna iOS, Windows och Android, i konceptet iWA.

Stockholm, Sverige, 2013-05-16 07:45 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Med avsikt att inte lämna någon musikälskare utanför introducerar nu den svenska hörlurstillverkaren Jays AB (publ) en helt ny egenutvecklad serie hörlurar med namnet a-JAYS Five, baserad på erfarenheten från kritikerrosade och prisbelönta försäljningsframgången a-JAYS Four för iOS. Som världens första hörlur kommer a-JAYS Five att erbjudas i tre olika varianter för iOS, Windows och Android i konceptet iWA, med tre-knappars knappsats i anpassade utseenden med full funktion för samtliga tre plattformar. a-JAYS Five är en helt ny produktserie och är, efter ett långsiktigt utvecklingsarbete, ett naturligt nästa steg i ett nyskapande plattformstänkande. Den erbjuder förbättrade prestanda med en ytterligare förfinad ljudbild, en vidareutvecklad platt, trasselfri, sladd som Jays har lärt världen att älska, ett nyutvecklat kabelclip, en uppdaterad och optimerad ergonomi samt en av världens bästa MEMS-mikrofoner. Alltsammans presenteras i en ny förpackning tillsammans med etui för enkel förvaring, i svart eller vitt.

– Vi vill med serien a-JAYS Five ge alla, oavsett operativsystem på telefonen, möjligheten att fullt ut dra fördel av våra produkter. Vi vet att även användare av Android och Windows-telefoner önskar sig en högkvalitativ musikalisk upplevelse utan kompromisser i funktion och med nya iWA-serien kommer vi ge alla tillgång till just detta, säger produktchef Peter Cedmer. I dagens digitaliserade värld under snabb utveckling skapas också ett behov av riktigt bra analoga produkter. Vi vill skapa verklig mening med vår teknik och vet att vi kan tillfredställa behovet av kvalitet, användarvänlighet och musikalitet och gör därför nu ett aktivt val för våra användare genom att lansera vår starkaste modellserie hittills i tre olika varianter för de största plattformarna iOS, Windows och Android för de flesta smartphones. Genom att vara de första i världen att göra det, fullgör vi på bästa sätt vårt uppdrag att tillhandahålla en stark musikalisk upplevelse för våra användare med fokus på kärnvärdena kvalitet och funktion.

Pris: 795 SEK
Färger: Svart eller vit
a-JAYS Five: www.jays.se

Peter Cedmer, Produktchef Jays AB (publ)