Jays sluter avtal med Al Fahim Avenue Group för Mellanöstern

Den svenska hörlurstillverkaren Jays AB (publ) fortsätter sin internationella expansion och sluter nu avtal med Al Fahim Avenue Group, för distribution i Förenade Arabemiraten, Quatar, Saudiarabien, Kuwait och Bahrain.

Stockholm, Sverige, 2013-11-14 09:38 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Den svenska hörlurstillverkaren Jays AB (publ) har slutit ett avtal om distribution med Al Fahim Avenue Group, en av Mellanösterns starkaste aktörer inom distribution och försäljning av prestigefulla varumärken, med säte i Dubai, etablerat 2009. Man avser att expandera inom det kraftigt ökande segmentet för premium audio och väljer att nu att exklusivt representera JAYS. Avtalet omfattar flera viktiga regioner i Mellanöstern som Förenade Arabemiraten, Qatar, Saudiarabien, Oman, Kuwait och Bahrain. Marknaden för mobilaccessoarer i Mellanöstern beräknas vara värd cirka 1,3 miljarder svenska kronor, en ökning med 42% jämfört med föregående år.

Jays produkter kommer inledningsvis att finnas tillgängliga i Virgin Megastores och iStyle i Förenade Arabemiraten, men närvaron kommer över tid att expandera över fler kanaler och regioner.

- Det glädjer oss att vi nu med ett kvalitetsmärke som JAYS på bästa sätt kan beträda en så pass dynamisk och konsumtionsdriven marknad, säger Rune Torbjörnsen, VD Jays AB (publ). Al Fahim Group har en mångårig erfarenhet av att etablera prestigefulla varumärken och vi välkomnar det faktum att de har valt att exklusivt representera JAYS på sin marknad.

Rune Torbjörnsen, VD Jays AB (publ)
         Mobil: +46 (0)733-730 770
         E-mail: rune.torbjornsen@jays.se