Jays sluter avtal med Mobileistic för USA

Den svenska hörlurstillverkaren Jays AB (publ) har slutit ett avtal med den amerikanska distributören Mobileistic. Samarbetet kommer att omfatta den kompletta produktlinjen och främst riktas mot telekomsegmentet.

Stockholm, Sverige, 2014-06-26 08:53 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Den svenska hörlurstillverkaren Jays AB (publ) tar ett stort steg i utvecklandet av sin position på den amerikanska marknaden. Den prisbelönta tillverkaren av hörlurar ingår nu ett avtal med en av USAs ledande distributörer för mobiltillbehör, Mobileistic och tar allra främst sikte på telekomsegmentet på den amerikanska marknaden.

Mobileistic är baserat i New York, startades 2002 och har utvecklats till att bli en av de största distributörerna med kunder som AT&T och Sprint i New Yorks storstadsregion. Man är också en av de största distributörerna av telekom-tillbehör i USA med ett nätverk om mer än 5000 butiker.

- En bransch i förändring kräver kompetenta och erfarna partners som ständigt utvecklas med sin marknad. Med 12 framgångsrika år i branschen och en storartad meritlista, så är vi övertygade om att Mobileistic är bästa tänkbara partner för vår framtida framgång inom telekomsegmentet i USA, säger Rune Torbjörnsen, VD Jays AB (publ).

- Jays attraktiva produkter fyller ett tomrum i denna kategori och vi är mycket förväntansfulla inför de möjligheter som JAYS tillför vår affär mot vårt nätverk av detaljister, säger Bonnie Hemrajani, VD Mobileistic. Vårt nära samarbete med detaljisterna gör oss effektiva i att exponera våra varumärken och vi känner oss övertygade om vår förmåga att marknadsföra JAYS varumärke på det sätt som visat sig framgångsrikt på andra marknader.

Rune Torbjörnsen, VD Jays AB (publ)
         Mobil: +46 (0)733-730 770
         E-mail: rune.torbjornsen@jays.se