Jays presenterar nästa nivå i komfort, hållbarhet och ljudkvalitet med nya utanpåliggande hörluren u-JAYS

Den svenska hörlurstillverkaren Jays AB (publ) presenterar en ny utanpåliggande hörlur med namnet u-JAYS. Med tyngdpunkt på bekvämlighet, ljud och kvalitet utgör produkten ett nästa steg för hörlurar med en balanserad och nyskapande design och en hållbar och självklar musikalisk upplevelse.

Stockholm, Sverige, 2015-05-18 09:59 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Den svenska hörlurstillverkaren Jays AB (publ) har skapat sig ett namn som en global tillhandahållare av prisvinnande och högkvalitativa musikaliska upplevelser genom sina egenutvecklade produkter. Även om bolaget främst har gjort sig känt som en tillverkare av in-ear earphones har man tidigare vunnit internationella utmärkelser för utanpåliggande hörlurar och återvänder nu till segmentet. Jays är ett bolag som från start haft som målsättning att uppgradera alla användares musikaliska liv genom starka upplevelser och med den nya produkten u-JAYS har man utvecklat en produkt för problemfri daglig användning som är gjord för att hålla. Produkten är på många sätt ett tekniskt steg framåt och som alla produkter med namnet JAYS är den mycket omsorgsfullt utvecklad och fullmatad med nya innovativa lösningar. u-JAYS uppfyller målsättningen att tolka en teknisk verklighet till en stark musikalisk upplevelse som graviterar kring kvalitet och noggrannhet på detaljnivå. u-JAYS är dessutom kompatibel med iOS, Windows eller Android.

Om u-JAYS

·         Komfort och ergonomi i premiumklass

·         Utbytbara kablar och öronkuddar

·         Maximal kontroll med treknappsremote för iOS, Windows eller Android

·         Akustiskt system skräddarsytt för att generera ett öppet och dynamiskt ljud

·         40 mm dynamisk högtalare med djup, väl avvägd bas och detaljerat mellanregister och diskant

”Vi frågade oss själva; Hur skapar vi ett par hörlurar som låter fantastiskt, är bekväma att bära och vars design är hållbar över tid?”, säger Mårten Sahlén, Product Designer, JAYS AB (publ). ”Efter två års utveckling, ett flertal iterationer av design och tekniska lösningar är vi exceptionellt glada över resultatet.”

Läs mer på: www.jays.se/products/u-jays

MSRP

USD         200

EUR         200

SEK          2000

u-JAYS kommer att finnas tillgänglig i handeln under Q3 2015.

Peter Cedmer, Chief Technology Officer
         Mobile: +46 73 828 52 36