Jays tecknar avtal med japanska distributören Bravell Inc.

Svenska hörlurstillverkaren Jays AB (publ) tecknar avtal för distribution i Japan med Bravell Inc. Avtalet innefattar Jays aktuella och framtida produktkatalog inklusive a-JAYS, u-JAYS och q-JAYS serierna.

”Som den tredje största marknaden i världen med stor betydelse inom hemelektronik, i synnerhet hörlurar, är vi mycket glada att tillsammans med Bravell öka vår närvaro på den japanska marknaden. Tillsammans med Bravell ser vi fram emot att utveckla vårt varumärke i Japan, en marknad som är välkänd för sitt stora intresse för skandinavisk design och produkter.” säger Rune Torbjörnsen, VD på Jays AB (publ)

”Det är en stor ära att vara en officiell distributör av JAYS i Japan. I Japan är Sverige känt för sin universella och sofistikerade design. Den kreativa och funktionella designen och höga ljudkvaliteten i JAYS hörlurar kommer med all säkerhet att tas emot väl av Japans kräsna konsumenter.” säger Makoto Akamutsu, Executive Director på Bravell Inc.

Bravell Inc., som grundades 2003, har med framgång varit med att bygga upp flertalet varumärken. Avtalet mellan Jays AB (publ) och Bravell Inc. är icke-exklusivt och betingar inga garanterade försäljningsvolymer.

För mer information, kontakta:
Rune Torbjörnsen, VD
Email: rune@jaysheadphones.com

Denna information är sådan information som Jays AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 oktober 2016 kl. 8:30 CET.