u-JAYS nu tillgänglig

Den svenska hörlursutvecklaren JAYS tillgängliggör nu globalt sin nya och efterlängtade modell u-JAYS via JAYS Online Store och utvalda butiker.

Stockholm, Sverige, 2016-01-29 16:09 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Vi är stolta över att kunna meddela att u-JAYS - den utanpåliggande hörluren från JAYS med minutiöst genomarbetad ergonomi, ljudbild och detaljer - nu möter sin publik. u-JAYS levereras med utbytbara öronkuddar och kablar med full-funktions-remote för iOS, Windows eller Android, och kommer att utgöra en måttstock för en varaktig och inspirerande musikalisk upplevelse.

Två år av iterativ design och utveckling har givit oss en produkt som tillhandahåller ett starkt och universellt möte mellan musik, ljud och känslor som vi är stolta att dela med våra användare. u-JAYS har förmågan att förbättra lyssna-rens upplevelse, och vi är djupt förälskade i dessa lurar vars musikaliska bredd presenteras i olika metalliska nyanser sömlöst sammankopplade med en ergonomisk och hållbar båge i material som tål slitage.

u-JAYS i detalj
· Utbytbara öronkuddar och kablar
· Viskoelastiska öronkuddar för god komfort
· Treknapps fullfunktions-remote för iOS, Windows eller Android
· Ett akustiskt system skräddarsytt för att skapa ett öppet och dynamiskt ljud
· 40 mm dynamiska element med djup, kraftfull bas och ett öppet och detaljerat övre register.

u-JAYS kommer att finnas tillgänglig globalt från vecka 5 för både iOS och Android via JAYS Online Store och utvalda butiker.

"Vi är mycket glada och förväntansfulla över att nu få möjlighet att låta u-JAYS möta sin marknad. Det har varit en spännande resa att få utveckla en av de i vårt tycke bästa hörlurar som vi har sett. Vi är övertygade om att vi har skapat en game changer som följer i den tradition vi har skapat för oss själva på Jays" säger Rune Torbjörnsen, VD, Jays AB (publ).

Modeller
Black on Black
Black on Gold
White on Silver