Jays inleder samarbete med Emart i Syd Korea

Jays branded fixture at Emart flagshipstore in Yeongdeungpo

Jays inleder samarbete med Emart i Syd Korea

Generellt pressmeddelande

Svenska hörlurstillverkaren Jays Group AB (publ) inleder samarbete med Emart i Syd Korea, den ledande återförsäljaren av teknikprodukter med 148 butiker runt om i landet.

Jays Group AB (publ) meddelar ett nytt partnerskap i Korea tillsammans med Emart från och med sista kvartalet 2018. Samarbetet omfattar hela Jays produktsortiment som kommer finnas tillgängligt på de 30st APRs (Apple Premium Reseller) som finns på Emart’s mest strategiska butikslägen.

Emart grundades 1993 och är, efter förvärvet av Wallmart i Korea 2006, landets ledande detaljhandelskedja med 148st butiker. Till gruppen hör även Shinsegae Department Stores samt Starbucks Korea.��

"Ett samarbete med en återförsäljare av denna storlek är ett viktigt steg för Jays i varumärkets etablering på den sydkoreanska marknaden. Jag är övertygad om att den starka butikspresentationen som redan är på plats med Emart kommer att stärka Jays övergripande varumärkeskännedom i Sydkorea", säger David Baek, ansvarig för Jays i Sydkorea.

”Jag är väldigt glad över att ha Jays i vårat produktutbud för 2019. Jays svenska design i kombination med hög produktkvalitet, kommer att tilltala vår kund” säger, Mr Lee, ansvarig inköpare på Emart.

För mer information, kontakta:
Henrik Andersson, VD

Jays Group AB (publ) är noterat på Nasdaq OMX First North. Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB.