Jays inleder samarbete med Kondor i Storbritannien

Generellt pressmeddelande 2018-11-01

Jays inleder samarbete med Kondor i Storbritannien

Svenska hörlurstillverkaren Jays Group AB (publ) inleder samarbete med distributören Kondor, en av de ledande distributörer av konsumentelektronik- och tillbehör i Storbritannien.

Jays Group AB (publ) meddelar ett nytt partnerskap för distribution i Storbritannien med Kondor, från och med fjärde kvartalet 2018. Avtalet omfattar Jays nuvarande och framtida produktsortiment, inklusive den senaste lanseringen ”m-Six”. Dessutom har Jays också ingått i ett partnerskap med GTM Europe, en växande säljagentur som kommer att supporta Jays affärsutveckling på den brittiska marknaden, från och med september 2018.

Kondor grundades 1994 och är idag Storbritanniens ledande distribut��r av konsumentelektronik samt accessoarer till både online och fysiska butiker. Idag servar Kondor ca 12.000 butiker i Storbritannien.

"Jag är övertygad om att partnerskapet med Kondor kommer att leda till framgångsrik verksamhet i Storbritannien, både genom online och fysiska butiker som Kondor idag servar. Kondor är en stark distributör på den brittiska marknaden med en genuin passion för produkter inom audio, säger Henrik Andersson, VD för Jays Group AB (publ).

"Kondor är glada över att lägga till Jays i vår ljudportfölj och vi är övertygade om att varumärkets innovativa sortiment kommer att bli en stor hit bland våra kunder i Storbritannien", säger Des Duffy, kommersiell chef vid Kondor.

Henrik Andersson, CEO
Mobile: +46 761 99 35 55
Email: henrik@jaysheadphones.com
Jays Group AB (publ) är noterat på Nasdaq OMX First North. Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB.