Northbaze Group tillkännager MFi-certifiering (Made for iphone, ipod, ipad och Apple Watch)

Bangkok, 14 February 2022 – Adiantes Company Limited, en del av Northbaze Group AB (Publ.) (” Adiantes”) har accepterats till MFi-programmet av Apple, vilket ger företaget fördelaktig insikt till tekniska specifikationer och resurser som förbättrar Adiantes produktutbud för nya och befintliga kunder.

Adiantes som producerar tillbehör inom premiumlädersegmentet för accessoarmärken globalt, har expanderat sin verksamhet snabbt sedan 2019. Enligt företagets strategi för 2022–2024, "Adiantes 2.0", är företaget målmedvetna om att förbättra sitt service och produkterbjudande. Genom att gå med i MFi-programmet och bli en Apple MFi-certifierad partner och tillverkare kommer företaget att driva på sin innovationsprocess och öka värdet för sina kunder.

Genom att vara en del av MFi-programmet kommer Adiantes dessutom ge företaget en konkurrensfördel i att kunna leverera Apple-certifierad trådbunden och trådlös teknik som kan användas i tillbehör med integrerade MagSafe och Apple Watch-laddningsmoduler.

Adiantes blir bara det andra företaget i Thailand som har lyckats uppnå denna certifiering. Genom att bli erkänd som en MFi-auktoriserad tillverkare, stärker Adiantes ytterligare sin närvaro som en global leverantör av att producera produkter inom mobiltillbehörsmarknaden.

"Med uppskattningsvis 1,5 miljarder aktiva Apple-enheter globalt är det viktigt att kunna erbjuda tillbehör till våra kunder som är fullt certifierade för att användas i Apples ekosystem. Med denna certifiering har vi tillgång till hela utbudet av trådlös och trådbunden teknologi som kan integreras i de produkter vi producerar. Detta är ytterligare en mycket viktig milstolpe inom vår strategi, ”Adiantes 2.0” samt i vår process att öka mervärdet för våra produkter ”, säger Mauro Beck, VD Adiantes Company Limited.

Adiantes kommer att dra nytta av medlemskapet direkt och kommer att erbjuda MFi certifierade produkter till sina kunder på rullande basis.

Henrik Andersson, CEO
Mobile: +46 761 99 35 55
Email: henrik.andersson@northbazegroup.com

Northbaze Group i korthet (Publ)
Northbaze Group grundades 2006 och har under åren utökat sin målbild till en affärsidé som är att utveckla och ta fram innovativa och funktionella produkter inom audio, IT- och mobiltillbehörsområdet för att förenkla och förbättra människors upplevelse av mobila enheter samt brygga samman människors liv med dagens teknik. Genom att vi kontrollerar tillverkningen och har ett nära samarbete med marknaden kan vi förfina nuvarande varumärken och utveckla kompletterande varumärken för att anpassa oss till ett ständigt föränderligt landskap och marknadsbehov av nya smarta lösningar för att förenkla människors liv i en föränderlig och alltmer teknisk värld.

Visionen är att skapa enkelhet i människors alltmer tekniska liv genom att erbjuda smarta och funktionella ljud produkter och IT-tillbehör.

Aktierna i Northbaze Group (publ) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market. Certifierad Adviser är Partner Fondkommission AB med e-postadress info@partnerfk.se och telefonnummer +46 31 761 22 30.